perjantai 28. huhtikuuta 2017

April 2017 - en summering

April lider mot sitt slut och det är tid att sammanfatta månaden som gått. Samtidigt är det dags för mig att återvända till bloggvärlden igen efter en liten paus, under vilken ni fick ta del av några tidsinställda inlägg.

Aprils viktigaste händelser:
- lämnade äntligen in kursuppgifterna till en kurs i skolan för bedömning
- halva månaden har jag varit ute på vift, mestadels hemma hos föräldrarna
- tagit några nödvändiga och delvis inte så roliga beslut, men vilka i slutändan ändå verkat vara de rätta

Aprils viktigaste tankar:
Jag har mestadels tänkt lösningsinriktat nu i april och därmed även omsatt en del av det jag kommit fram till i praktiken. Besluten och lösningarna har att göra med punkten ovan och tids nog kommer jag att delge några även här på bloggen. Annars har jag bara tutat och kört framåt i någorlunda vanlig takt med livet.

Aprils känsla:
I början av april var jag mestadels irriterad, frustrerad och arg. Dessa känslor har dock sakta, sakta bytts ut mot glädje och trötthet. Jag avslutar därmed april med ett betydligt bättre humör än vad jag började månaden med.

Aprils nytillskott:
Jag är både några nya klädesplagg och erfarenheter rikare nu i slutet av april än vad jag var för några veckor sedan. Kände mig exempelvis så himla nöjd då jag hittade ett par jeans på loppis för två euro. Snacka om återanvändning!

Aprils bortslumpning:
Det enda jag gjort mig av med är gamla papper då jag städade några skrivbordslådor. Sedan var mina föräldrar äntligen på besök i Vasa och jag kunde skicka hem en del grejer med dem.

Aprils musik:

Aprils bästa bild:
Det får bli två bilder denna månad på grund av att jag inte kan bestämma mig för enbart en bild.

På spontankaffe mitt i veckan.

En smygare.

Aprils lästa böcker:
Malin Berghagen - Yoga - ett livsval
Malin Berghagen - Yoga - passion & närvaro i livet

Aprils handarbeten:
Inga slöjdprojekt har färdigställts i april, men jag har låtit kreativiteten flöda och därför påbörjat flera nya istället. Det innebär att jag påbörjat följande handarbeten i april: ett par stickade sockor, en stickad tröja och en stickad tubhalsduk.

Aprils köksinspiration:
Jag har ätit mycket vegetarisk mat den senaste månaden. Jag gjorde både en tomatsås och en måltid hälsosam snabbmat, vilka jag blev riktigt nöjd med.

Aprils träning:
Med tanke på att jag halva månaden varit ute på vift har träningen blivit därefter. Vissa veckor har jag tränat mera och andra mindre helt enkelt.

Aprils favorit-/mest tankeväckande inlägg:

En önskan inför maj:
- få avslutat resten av årets kurser i skolan

- Matilda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti